Erhart Szilárd honlapja
This is an example for an image
"Az idők változnak..."
Business picture

Budapesti közlekedés

This is an example for an imageAmilyen arányban a városokban drágul a telek, s lehetetlenné válik a helypocsékolás, ugyanolyan arányban…figyelje meg mérnök úr!...ugyanolyan arányban válik drágábbá az idő. Thomas Mann, Varázshegy, 1924

23 európai város közül Budapest a 21. helyet kapta az Eurotest2010 tömegközlekedési felmérésen

Tovább az Eurotest2010 részletes elemzéséhez és adataihoz!

This is an example for an image

This is an example for an image Gyors gazdasági növekedés, csökkenő fenntartási költségek és az autó kényelme. Mindez mit jelent? Egyre több autót, és egyre gyakoribb dugókat a felzárkózó városokban. A dugó idő, az idő pedig pénz! Az elmúlt években részletes kutatásokat végeztem arról, hogy mennyibe kerülhetnek a közlekedési dugók. Bizony nagyon sokba. Én azt javaslom, hogy inkább buszozz vagy kerékpározz! Minden véleményt örömmel fogadok a tanulmányokkal kapcsolatban. Küldj egy emilt az ötleteidről!

Töltsd le az összegyűjtött adataimat, ha tudni akarod, hogy:


This is an example for an image

Hány autó koptatja Budapest útjait?

Mennyivel lehet haladni a belvárosi csúcsforgalomban?

Milyen hosszúságú a metróhálózat az európai városokban?

This is an example for an imageKözlekedési adatsorok ,excel fájlban.

Budapesti pillanatnyi dugótérkép

A virtuális térkép alján található az éppen bemutatott budapesti utcarészlet megnevezése.

Dugót jeleznek a pirossal jelölt utak.

Enyhe torlódást jeleznek a sárgával jelölt utak.

Szabadon áramló forgalmat jeleznek a zölddel jelölt utak.

Nincs adat a szürkével jelzett utakról. a

Térkép jelzései:

 

Közlekedési webkamera az Árpád híd pesti hídfőjénél

 

  

Prágában dugódíj - Budapesten füstgyár

This is an example for an image

Népszabadság, Fórum rovat, 2008. július 14.

Szeretném a fovárosi kabinet és a budapestiek figyelmét ráirányítani arra, hogy az úgynevezett dugódíj bevezetésének nemrég bejelentett halasztása a fovárosi közlekedési viszonyok romlásához fog vezetni. A dugók súlyosbodása miatt még a jelenleginél is több idot kell majd közlekedésre fordítanunk, miközben a forgalom egyre kiszámíthatatlanabbá válik. A környezetszennyezés növekedése egyre komolyabban veszélyezteti mindannyiunk egészségét. A fováros most egy olyan rendszer kiépítését halogatja, amely önfinanszírozó, és beruházási kiadásai néhány év alatt megtérülnek.

Közlekedési szimulációk Netlogo-val

This is an example for an image A Netlogo egy olyan szoftver amivel társadalmi problémákat lehet modellezni. A böngészoben futtatható szimulációm segítségével megfigyelheted, hogyan száguld rengeteg autó egy hálózatban és megfigyelhetjük, hogyan változik a sebességük, mennyit kell várakozniuk. Állíthatjuk a lámpákat, a sebességhatárt. Az eredmények igen érdekesek, és jól illusztrálják a budapesti közlekedési problémákat. Minél több autós van az utakon, annál inkább zavarják egymás mozgását. Sot, ha túl sok az autó, kialakul a dugó és a gépjármuvek megmerevednek. Az angol nyelvben ezt nagyon szemléletesen "gridlock"-nak, azaz rácszárnak nevezik. This is an example for an imageNetlogo szimulációk eredményei,excel fájlban.

Erhart, Sz.: A budapesti közlekedési dugók okai és következményeiKözgazdasági Szemle,LIV. évf., 2007. május

This is an example for an image

A fenntartható gazdasági fejlődés elengedhetetlen feltétele a jól működő közlekedési hálózat. Az írás legfontosabb célja az, hogy felhívja a figyelmet az egyre intenzívebb budapesti személygépkocsi-használat és a forgalmi torlódások gazdasági vonatkozású problémáira. Az úthálózat fizikai korlátai miatt a fővárosiak utazási igényét a jövőben csak a gépkocsinál hatékonyabb tömegközlekedéssel lehet kielégíteni. Amennyiben nem sikerül az autók térhódítását megállítani, a forgalmi dugók költségei, az időveszteségtől kezdve, az üzemanyagköltségeken át, a környezetszennyezésre visszavezethető kiadásokig egyre nagyobb terhet jelentenek majd Budapest számára. A torlódások csillapításához a nemzetközi tapasztalatok alapján elkerülhetetlen a negatív ösztönzők alkalmazása. Az elmúlt évek egyik legsikeresebb forgalomszabályozási megoldásának a belvárosi útdíj bizonyult a világ számos nagyvárosában. London és Stockholm példája azt bizonyítja, hogy a városlakók támogatják a közérdeket szolgáló közlekedési intézkedéseket, még akkor is, ha azok az autóhasználat korlátozását jelentik. This is an example for an imageTöltsd le a tanulmány adatait és ábráit ,excel fájlban.

Kerékpározás, nekem a szabadság

This is an example for an image Én minden nap bringával járok. A kerékpározás népszerűbbé válásával a budapesti közlekedés minőségi átalakuláson mehet keresztül. Szenvedélyes kerékpárosként igyekszem minél többet tenni kerékpáros közlekedés fejlődéséért. A Magyar Nemzeti Bankban az én kezdeményezésemre alakították ki a dolgozók számára a kerékpáros öltözőket. Ezzel párhuzamosan a rendszeresen kerékpárral közlekedő jegybanki dolgozók száma a korábbi 5-6-ról 2006-ra megközelítőleg 20 főre emelkedett. Emellett én irányítottam a jegybank kerékpárosbarát munkahely pályázatának az elkészítését is.


    
  • Magyar népmese a közlekedésrol
  • Közlekedéstervezési írásaim

  • Erhart: A budapesti közlekedési dugók okai és következményei Közgazdasági szemle, 2007. május, LIV. évf.

  • Erhart: Bankárok drótszamáron HVG, Trend melléklet, 2008. szept. 27.

  • Erhart: Prágában dugódíj - Budapesten füstgyár Népszabadság, Fórum rovat, 2008. július 14.

  • Erhart: Budapesti úthálózat: Itt a hiánygazdaság Népszabadság, Fórum rovat, 2007. január 4.

  • Erhart-Vida: Elterelő mozdulatok a budapesti közlekedésben HVG, Trend melléklet, 2006. aug. 25.

  • Itt a hiánygazdaság

    Budapest retró

    • Ilyen volt fővárosunk néhány éve.
    • Megfigyeloképességi teszt - figyelj a macikra és a bringásokra!

    Fórumok a cikkemről

      Fejtsd ki te is a véleményed!
    • This is an example for an image ingyenebed.hu hogyan? horn 2007/02/13 09:56 Sajnos nem ismerem sem a londoni sem a stockholmi peldat reszleteiben, de erdekelne, hogyan lehetne politikailag atvinni, hogy azoknak, akik a varosban laknak
    • This is an example for an image criticalmass.hu mochook v, 2007-08-12 21:35 ez a tanulmany kivalo erv mellettunk. egy dolog viszont santit nekem: azt fel tudjak hozni ellene h a szerzo elfogult? gondolok itt arra, h pl a felmeresek eredmenye is nagyban fugg a megrendelo erdekeitol!
    • This is an example for an image veke.hu 204 ModalSplit (2007-12-02 05:46:49) De egyértelmű, mert már most ez történik. Kiesett egy fontos belvárosi útszakasz, a Vámház krt.-Szabadság híd és érezhetően nagyobb lett a forgalom a Petőfi hídon, Karolina úton és az Alkotás utcán. Ha újabb útszakaszok esnek ki, ugyanez lesz csak még nagyobb mértékben.

    Újdonságok és linkek