Erhart Szilárd honlapja
This is an example for an image
"Az idők változnak..."
Business picture

23 európai város közül Budapest a 21. helyet kapta az Eurotest2010 tömegközlekedési felmérésen

Kattints nagyobb táblázatért!

This is an example for an image

A városi mobilitást a jó helyi közlekedés biztosítja



„Nem rossz, de lehetne jobb” értékelte az EuroTest legutolsó felmérése az európai nagyvárások tömegközlekedését.

This is an example for an imageEurotest 2010 adatok,excel fájlban.

„Néhány pozitív eredmény ellenére még boven van hely a fejlodésre. Az utasoknak értheto és látható információkra van szüksége - mondta Wil Botman, a FIA Európai Hivatal igazgatója."



„A hatékony közlekedés és a jó átszállási lehetoségek alapveto fontosságúak ahhoz, hogy az emberek beismerjék: jobb, ha autóikat otthon hagyják.

VÉLEMÉNYEM: Budapest eredménye nagyon kedvezotlen, ami némileg meglepo talán a magyar szakemberek számára is, akik alapvetoen jónak minosítették a budapesti tömegközlekedés színvonalát.

Budapesti tömegközlekedése szöveges értékelés

(Felmérés idopontja 2009. október 11-24.)

Erosségek

- Sokfajta jegy, a jegyautomatákon angol információ is elérheto

- Jól lehet átszállás nélkül közlekedni a városban, átlagosan 1 eruó körüli költséggel, a havi bérlet 20 utazás fölött már kifizetodo

- kedves tanácsadás a jegyvásárlások során, általában angolul is

- rövid átszállási távolságok

- dinamikus kijelzok a metró állomásokon

- idoseknek, mozgássérülteknek és anyáknak kijelölt helyek biztosítottak a legtöbb jármuvön

Gyengeségek:

- a külvárosi területek és a városközpont közötti kapcsolatok lassabbak a nyugat-európai átlagnál

- átszállások során átszállójegyekre van szükség a metró kivételével

- nincs lift és túl kevés a mozgólépcso sok tesztelt állomáson, gyakran nem tökéletesen elérheto, a gyengénlátók számára kevés a támpont,

- a tesztelt állomások gyakran nem átláthatóak, a járatok kevéssé jelzettek, áttekinto tarifainformáció ritkán biztosított, dinamikus kijelzo csak kevés állomáson található

- internetes menetrend nem felhasználóbarát, csak magyarul érheto el, és nem ad iránymutatást a díjszabásról

- nagyon kevés kerékpár -tárolóhely a tesztelt állomásokon



További információk a tesztrol angolul: Eurotest2010

This is an example for an image



Töltsd le az összegyűjtött adataimat, ha tudni akarod, hogy:


This is an example for an image

Hány autó koptatja Budapest útjait?

Mennyivel lehet haladni a belvárosi csúcsforgalomban?

Milyen hosszúságú a metróhálózat az európai városokban?

This is an example for an imageKözlekedési adatsorok ,excel fájlban.

Budapesti pillanatnyi dugótérkép

A virtuális térkép alján található az éppen bemutatott budapesti utcarészlet megnevezése.

Dugót jeleznek a pirossal jelölt utak.

Enyhe torlódást jeleznek a sárgával jelölt utak.

Szabadon áramló forgalmat jeleznek a zölddel jelölt utak.

Nincs adat a szürkével jelzett utakról. a

Térkép jelzései:

 

Közlekedési webkamera az Árpád híd pesti hídfőjénél

 

  

Prágában dugódíj - Budapesten füstgyár

This is an example for an image

Népszabadság, Fórum rovat, 2008. július 14.

Szeretném a fovárosi kabinet és a budapestiek figyelmét ráirányítani arra, hogy az úgynevezett dugódíj bevezetésének nemrég bejelentett halasztása a fovárosi közlekedési viszonyok romlásához fog vezetni. A dugók súlyosbodása miatt még a jelenleginél is több idot kell majd közlekedésre fordítanunk, miközben a forgalom egyre kiszámíthatatlanabbá válik. A környezetszennyezés növekedése egyre komolyabban veszélyezteti mindannyiunk egészségét. A fováros most egy olyan rendszer kiépítését halogatja, amely önfinanszírozó, és beruházási kiadásai néhány év alatt megtérülnek.

Közlekedési szimulációk Netlogo-val

This is an example for an image A Netlogo egy olyan szoftver amivel társadalmi problémákat lehet modellezni. A böngészoben futtatható szimulációm segítségével megfigyelheted, hogyan száguld rengeteg autó egy hálózatban és megfigyelhetjük, hogyan változik a sebességük, mennyit kell várakozniuk. Állíthatjuk a lámpákat, a sebességhatárt. Az eredmények igen érdekesek, és jól illusztrálják a budapesti közlekedési problémákat. Minél több autós van az utakon, annál inkább zavarják egymás mozgását. Sot, ha túl sok az autó, kialakul a dugó és a gépjármuvek megmerevednek. Az angol nyelvben ezt nagyon szemléletesen "gridlock"-nak, azaz rácszárnak nevezik. This is an example for an imageNetlogo szimulációk eredményei,excel fájlban.

Erhart, Sz.: A budapesti közlekedési dugók okai és következményeiKözgazdasági Szemle,LIV. évf., 2007. május

This is an example for an image

A fenntartható gazdasági fejlődés elengedhetetlen feltétele a jól működő közlekedési hálózat. Az írás legfontosabb célja az, hogy felhívja a figyelmet az egyre intenzívebb budapesti személygépkocsi-használat és a forgalmi torlódások gazdasági vonatkozású problémáira. Az úthálózat fizikai korlátai miatt a fővárosiak utazási igényét a jövőben csak a gépkocsinál hatékonyabb tömegközlekedéssel lehet kielégíteni. Amennyiben nem sikerül az autók térhódítását megállítani, a forgalmi dugók költségei, az időveszteségtől kezdve, az üzemanyagköltségeken át, a környezetszennyezésre visszavezethető kiadásokig egyre nagyobb terhet jelentenek majd Budapest számára. A torlódások csillapításához a nemzetközi tapasztalatok alapján elkerülhetetlen a negatív ösztönzők alkalmazása. Az elmúlt évek egyik legsikeresebb forgalomszabályozási megoldásának a belvárosi útdíj bizonyult a világ számos nagyvárosában. London és Stockholm példája azt bizonyítja, hogy a városlakók támogatják a közérdeket szolgáló közlekedési intézkedéseket, még akkor is, ha azok az autóhasználat korlátozását jelentik. This is an example for an imageTöltsd le a tanulmány adatait és ábráit ,excel fájlban.

Kerékpározás, nekem a szabadság

This is an example for an image Én minden nap bringával járok. A kerékpározás népszerűbbé válásával a budapesti közlekedés minőségi átalakuláson mehet keresztül. Szenvedélyes kerékpárosként igyekszem minél többet tenni kerékpáros közlekedés fejlődéséért. A Magyar Nemzeti Bankban az én kezdeményezésemre alakították ki a dolgozók számára a kerékpáros öltözőket. Ezzel párhuzamosan a rendszeresen kerékpárral közlekedő jegybanki dolgozók száma a korábbi 5-6-ról 2006-ra megközelítőleg 20 főre emelkedett. Emellett én irányítottam a jegybank kerékpárosbarát munkahely pályázatának az elkészítését is.


    
  • Magyar népmese a közlekedésrol
  • Közlekedéstervezési írásaim

  • Erhart: A budapesti közlekedési dugók okai és következményei Közgazdasági szemle, 2007. május, LIV. évf.

  • Erhart: Bankárok drótszamáron HVG, Trend melléklet, 2008. szept. 27.

  • Erhart: Prágában dugódíj - Budapesten füstgyár Népszabadság, Fórum rovat, 2008. július 14.

  • Erhart: Budapesti úthálózat: Itt a hiánygazdaság Népszabadság, Fórum rovat, 2007. január 4.

  • Erhart-Vida: Elterelő mozdulatok a budapesti közlekedésben HVG, Trend melléklet, 2006. aug. 25.

  • Itt a hiánygazdaság

    Budapest retró

    • Ilyen volt fővárosunk néhány éve.
    • Megfigyeloképességi teszt - figyelj a macikra és a bringásokra!

    Fórumok a cikkemről

      Fejtsd ki te is a véleményed!
    • This is an example for an image ingyenebed.hu hogyan? horn 2007/02/13 09:56 Sajnos nem ismerem sem a londoni sem a stockholmi peldat reszleteiben, de erdekelne, hogyan lehetne politikailag atvinni, hogy azoknak, akik a varosban laknak
    • This is an example for an image criticalmass.hu mochook v, 2007-08-12 21:35 ez a tanulmany kivalo erv mellettunk. egy dolog viszont santit nekem: azt fel tudjak hozni ellene h a szerzo elfogult? gondolok itt arra, h pl a felmeresek eredmenye is nagyban fugg a megrendelo erdekeitol!
    • This is an example for an image veke.hu 204 ModalSplit (2007-12-02 05:46:49) De egyértelmű, mert már most ez történik. Kiesett egy fontos belvárosi útszakasz, a Vámház krt.-Szabadság híd és érezhetően nagyobb lett a forgalom a Petőfi hídon, Karolina úton és az Alkotás utcán. Ha újabb útszakaszok esnek ki, ugyanez lesz csak még nagyobb mértékben.

    Újdonságok